DSpace

Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://data.ufl.udn.vn/handle/UFL/1748
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.advisorAssoc. Prof. Dr. TRƯƠNG VIÊN-
dc.contributor.authorLÊ THỊ THUÝ LÀ-
dc.date.accessioned2025-03-19T04:11:39Z-
dc.date.available2025-03-19T04:11:39Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://data.ufl.udn.vn/handle/UFL/1748-
dc.description.abstractThe language of the telephone conversations by hotel receptionists is very special one which has its own characteristics that make it different from other genres of language. This study aims at conducting a discourse analysis of telephone conversations in English and Vietnamese. The descriptive and contrastive methods are employed to give a detailed description of some typical discourse features and to point out the similarities and differences between English and Vietnamese telephone conversations in terms of layout structures, lexical choices, and syntactic structures. The findings of this study are presented based on a survey of 50 samples in English and 50 samples in Vietnamese which are taken from well- known textbooks, tapes and recorded telephone conversations at the hotel. The findings put forward implications for receptionists, language teachers and learners alike.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherTrường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵngen_US
dc.titleA DISCOURSE ANALYSIS OF TELEPHONE CONVERSATIONS IN ENGLISH AND VIETNAMESE BY HOTEL RECEPTIONISTSen_US
dc.title.alternativeLV ThS 377en_US
dc.typeThesisen_US
Bộ sưu tập: Ngôn ngữ Anh

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
LUAN VAN.pdf
  Giới hạn truy cập
432.61 kBAdobe PDFbook.png
 Đăng nhập để xem toàn văn
TOM TAT.pdf
  Giới hạn truy cập
378.93 kBAdobe PDFbook.png
 Đăng nhập để xem toàn văn


Vì lý do bản quyền, một số tư liệu chỉ có biểu ghi thư mục, hoặc chỉ mang tính chất lưu trữ. Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật sở hữu trí tuệ