DSpace

Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://data.ufl.udn.vn/handle/UFL/1882
Nhan đề: LINGUISTIC FEATURES OF TEACHERS’ QUESTIONS IN LECTURES FROM TOEFL iBT
Nhan đề khác: LV ThS 438
Tác giả: NGŨ THIỆN HÙNG, Ph. D.
Đặng Thị Ti Na
Năm xuất bản: 2014
Nhà xuất bản: Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng
Tóm tắt: This paper examined the linguistics features of the teachers‟ questions in lectures in English in terms of syntax, semantics and pragmatics. The qualitative study was based on a descriptive framework of functional grammar, Bloom‟s Taxonomy, and speech acts . The presentation of the qualitative information of the kind of questions in lectures was illustrated by examples quoted from transcripts of lectures chosen from TOEFL iBT listening passages. Data were collected from 400 extracts of TOEFL iBT recordings. The data analysis showed the taxonomy of questions used in lectures and found out the syntactic forms of questions in English lectures according to the clause of exchange and the clause of message. The result also showed terms of the semantics of Questions in the view of Bloom‟s Taxonomy. The study put forward some implications to the English teaching and learning concerning the use and interpretation of teacher‟s questions in lectures in English. Pedagogically, the research result can be useful for educators, teachers, lectures, and learners of English, as well as those who are interested in lectures, especially lectures in English
Định danh: https://data.ufl.udn.vn/handle/UFL/1882
Bộ sưu tập: Ngôn ngữ Anh

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
luan van chuan.pdf
  Giới hạn truy cập
723.51 kBAdobe PDFbook.png
 Đăng nhập để xem toàn văn
Summary.pdf
  Giới hạn truy cập
257.17 kBAdobe PDFbook.png
 Đăng nhập để xem toàn văn


Vì lý do bản quyền, một số tư liệu chỉ có biểu ghi thư mục, hoặc chỉ mang tính chất lưu trữ. Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật sở hữu trí tuệ