DSpace

Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://data.ufl.udn.vn/handle/UFL/542
Nhan đề: A critical discourse analysis of online game advertisements in english
Nhan đề khác: LVTHSI2016-8220201-055
Tác giả: TS. Trần Quang Hải
Phạm Thị Hồng Hạnh
Từ khoá: English language
Ngôn ngữ Anh
discourse analysis
online game
Năm xuất bản: 2016
Nhà xuất bản: Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng
Tóm tắt: This study presents an attempt to apply a Critical Discourse Analysis perspective to investigate 50 online game advertisements in English. The data for analysis in this thesis is taken from official websites of companies publishing online game products in the United States. The study is based on the theory of Critical Discourse Analysis introduced by Norman Fairclough, following a framework with three parts: Description, Interpretation and Explanation. It focuses on the analysis of linguistic features (lexical and grammatical features and textual structure), the discourse process and social process. The findings show that the advertisers employ linguistic features and persuasive strategies to represent their power and ideology which implicitly influence and manipulate their customer's perception and behavior. Hopefully, the results of the study will provide some practical applications for teaching and learning English. This study may be useful for those who are interested in investigating advertising discourse, especially through the lens of CDA.
Định danh: https://data.ufl.udn.vn//handle/UFL/542
Bộ sưu tập: Ngôn ngữ Anh
TMP2

Các tập tin trong tài liệu này:
Không có tập tin nào liên quan với tài liệu này.


Vì lý do bản quyền, một số tư liệu chỉ có biểu ghi thư mục, hoặc chỉ mang tính chất lưu trữ. Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật sở hữu trí tuệ