DSpace

Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://data.ufl.udn.vn/handle/UFL/601
Nhan đề: A Study of Cohesive Devices in IELTS Listening Tasks
Nhan đề khác: LVTHSI2019-8220201-007
Tác giả: PGS.TS. Nguyễn Thị Quỳnh Hoa
Lê Thị Anh Tuyến
Từ khoá: English language
Ngôn ngữ Anh
Cohesive Devices IELTS
Listening Tasks
Năm xuất bản: 2019
Nhà xuất bản: Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng
Tóm tắt: As far as the communicative nature of speech is concerned, cohesive devices are regarded as an essential component in creating organized speech and rendering the content comprehensible to listeners; therefore, gaining a thorough understanding of cohesive devices helps listeners improve their listening skills. Based on the cohesion framework of Halliday and Hasan (1976), this study aims at finding out types of cohesive devices as well as examining syntactic and semantic features of cohesive devices commonly used in IELTS Listening Tasks. The study data, 548 samples, were taken from 92 tapescripts of Listening Section Four in 20 IELTS Books. The data was quoted, described and analysed on syntactic and semantic aspects under qualitative and quantitative approaches. Findings of the study show that there are two common types of cohesive devices in IELTS Listening Tasks, namely grammatical cohesive devices and lexical cohesive devices with the former being used more frequently than the latter. Grammatical cohesive devices consist of four kinds: reference, substitution, ellipsis and conjunction; meanwhile, lexical cohesive devices are comprised of five types: repetition, synonymy, hyponymy, antonym and collocation.
Định danh: https://data.ufl.udn.vn//handle/UFL/601
Bộ sưu tập: Ngôn ngữ Anh
TMP2

Các tập tin trong tài liệu này:
Không có tập tin nào liên quan với tài liệu này.


Vì lý do bản quyền, một số tư liệu chỉ có biểu ghi thư mục, hoặc chỉ mang tính chất lưu trữ. Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật sở hữu trí tuệ