DSpace

Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://data.ufl.udn.vn/handle/UFL/605
Nhan đề: A Discourse Analysis of Destination Slogans in English and Vietnamese
Nhan đề khác: LVTHSI2019-8220201-011
Tác giả: PGS.TS. Nguyễn Văn Long
Lê Thị Thanh Tú
Từ khoá: English language
Ngôn ngữ Anh
Discourse Analysis
Destination Slogans in English and Vietnamese
Năm xuất bản: 2019
Nhà xuất bản: Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng
Tóm tắt: Advertising slogans can hold the key to the success of tourism destinations. In highly competitive times, nearly all the tourism destinations want to attract potential tourists and expand their market share by using a special brand slogan. All official destination slogans are produced carefully by professional slogan creators, it is interesting to identify and describe the discourse features of destination slogans in English and Vietnamese. For this purpose, a data source of 200 destination slogans (120 in English and 80 in Vietnamese) was analyzed with the focus on lexical choices, syntactic structure and stylistic devices used. In term of lexical features, we have mentioned to four outstanding points: trigger verbs, adjectives, pronouns and numerals. Lexical use with appropriate words coins an appealing and memorable destination slogan.
Định danh: https://data.ufl.udn.vn//handle/UFL/605
Bộ sưu tập: Ngôn ngữ Anh
TMP2

Các tập tin trong tài liệu này:
Không có tập tin nào liên quan với tài liệu này.


Vì lý do bản quyền, một số tư liệu chỉ có biểu ghi thư mục, hoặc chỉ mang tính chất lưu trữ. Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật sở hữu trí tuệ